loading...
طراحی وب سایت
azita بازدید : 8 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

شايد شما هم از آن دسته افراد باشيد که فکر ميکنند مهمترين بخش براي آغاز فعاليت به عنوان يک آزاد کار، اولين قسمت، يعني‌ شروع آن است. البته شکي‌ نيست که شروع فعاليت براي يک آزاد کار معمولا کار سختي است ولي‌ اين سختي دليل نمي‌شود که فکر کنيد در ادامه با جاده? اي هموار و مسيري بي چالش مواجه هستيد.اميدوارم قبل از تصميم گيري براي شروع کار، خود را براي مسيري پرخطر، آماده کرده باشيد زيرا نه هر روز بلکه هر دقيقه بايد براي مسائلي‌ که ميتوانند در يک چشم بهم زدن همه چيز را بر عليه شما و کسب وکار آزادتان وارونه سازد، آماده باشيد.

 

خود را خيلي‌ نگران نکنيد، مسائل فوق تنها گريبان گير آزادکاران نيستند. امروزه تمامي‌ کسب و کارها هريک به نحوي با مشکلات ريز و درشت روبرو هستند. البته از قديم گفته‌اند مشکل داريم تا مشکل. بعضي‌ طراحی وب سایت  از مشکلات در کار غير قابل پيش‌ بيني بوده و برخي‌ ميتوانند به سادگي‌ به يک بحران تبديل شوند. حال آن که بعضي‌ از مشکلات فقط باعث ميگردند که سود کمتري نصيب شما گردد.

 

 پنج بحران براي آزادکاران  - webtarget.ir

 

 

در بين اين مشکلات کوچک و بزرگ بايد مراقب مسائلي‌ بود که ميتوانند به سادگي‌ آب خوردن و به سرعت نور به يک بحران تبديل شده و شمارا از مسير فعاليت خارج نمايند.

 

بياييد باهم ? مشکل از اين دست را بر رسي کنيم:

 

قبل از آن، براي شما، يک خبر خوب و يک خبر بد دارم.خبر بد اين که اين مسائل و مشکلات به يک بازه? محدود ? تايي ختم نمي‌شود پس هميشه و چهار چشمي مراقب کسب و کارتان باشيد. و اما خبر خوب اين است که بسياري از اين مشکلات کاملا قابل پيش بيني‌ و مديريت ميباشند، پس با خيال راحت از همين الان سعي کنيد آنهارا قبل از وقوع شناسايي کرده و مديريت کنيد.

 

بحران شماره يک – عقب ماندن از پيشرفت تکنولوژي

 

 پنج بحران براي آزادکاران  - webtarget.ir

 

امروزه با رشد سريع (شايد هم فوق سريع) تکنولوژي نرم‌افزار و ابزار‌هاي توسعه براي عقب ماندن از اين قطار پر سرعت نياز نيست کار خارق‌العاده اي انجام دهيد. فقط کافيست يک هفته را بدون خواندن مقاله مرتبط با کارتان يا صرف زمان جهت يادگيري سپري کنيد.

 

اين مساله براي آزاد کاران ميتواند به سادگي‌ رخ داده و به سرعت به يک بحران تبديل شود. براي شما به عنوان يک آزادکار ديگر رئيس و شرکتي وجود ندارد تا ترتيب حضورتان را در يک دوره آموزشي‌ داده و يا براي يک سمينار مربوط به کارتان برنامه ريزي کند.

 

ممکن است فکر کنيد براي حضور در دوره هاي آموزشي مجبور به پرداخت هزينه‌هاي هنگفت هستيد حال آنکه به دليل وجود منابع متعدد آموزشي‌ رايگان در اينترنت به تنها چيزي که احتياج داريد کمي‌ وقت است البته با چاشني برنامه ريزي و کمي‌ هم پشت کار.

 

توصيه : پيشنهاد مي‌کنم حداقل يک نصف روز را در هر هفته به بروز رساني دانش خود اختصاص دهيد. داشتن برنامه کوتاه و بلند مدت و اولويت بندي مطالبي که بايد ياد بگيريد مي‌تواند کمک کند تا گنجينه دانش شما هميشه بروز باشد.

 

بحران شماره دو – بيماري و عدم توانايي براي کار

 

 پنج بحران براي آزادکاران  - webtarget.ir

 

يکي‌ ديگر از مشکلاتي که ميتواند فعاليت شما را مختل کرده و زندگي‌ کاري تان را دچار بحران کند بيماريست . واضح است که حتي يک سرماخوردگي‌ ميتواند شمارا حداقل يک هفته وادار به استرحت اجباري در تخت خواب کند . به قول يکي‌ از دوستانم وقت بيماري حتي انسان نمي‌توان به ميهماني و خوشگذراني برود، کارکردن که جاي خود دارد. با يک بيماري ساده علاوه بر اين که مجبور به پرداخت هزينه‌هايي سرسام آور خدمات پزشکي‌ هستيد نميتوانيد، کارکرده و درآمدي کسب کنيد.ما آزاد کاران شايد کمي‌ بيش از ديگران در معرض بيماري‌هاي مختلف قرار داريم. استرس ناشي‌ از کار و قبول مسئوليت‌هاي مختلف ، فعاليت طولاني و بي‌ وقفه پشت کامپيوتر ، کمبود فعاليت هاي بدني و ورزشي برخي‌ از عواملي هستند که سلامتي‌ افرادي که در منزل فعاليت ميکنند را به شدت تهديد مي‌کنند.

 

وقتي‌ شما براي خودتان کار مي‌کنيد بسيار مشکل است که فعاليتتان را پس از ساعتي‌ کارکردن متوقف کنيد. انگيزه بسيار زياد مانند کسب منافع مالي يک پروژه سبب ميگردد بي‌ وقفه تا نيمه هاي شب پشت مانيتور کار کنيد. شايد در يک نگاه بد نباشد که يک قرارداد را سه روزه تمام کرده و به پول خود برسيد ولي‌ اگر اين معامله به قيمت سلامتي‌ شما باشد قطعا به قيمتش نمي‌ارزد.

 

توصيه :ياد بگيريد که در هنگام کار نياز به استراحت داريد. فعاليت‌هاي ساده بدني و استراحت‌هاي کوتاه هنگام کار علاوه براين که سبب تجديد انرژي و کارکردن بهتر ميگردند به شما کمک مي‌کنند تا سالم تر بمانيد. تغذيه مناسب را هيچ وقت فراموش نکنيد ما آزاد کاران هميشه آماده پيدا کردنِ اضافه وزن هستيم. ميوه ها، غلات و سبزيجات را به رژيم غذايي خود اضافه کرده و از مصرفِ خوراکي هاي مضر و تنقلات بي‌ارزش خودداري کنيد.

 

پيشنهاد : اگر بيمه درماني نداريد همين امروز به فکر آن باشيد. فراموش نکنيد که بيماري به جز درد هزينه هم دارد. دفترچه‌هاي بيمه هرچند که در بسياري از مواقع به چشم شما بي‌ارزش مي‌‌آيند در هنگام بيماري و نياز به خدمات بيمارستاني ميتوانند حمايتي قيمتي را برايتان به ارمغان بياورند. با کمي‌ جستجو در اينترنت ميتوانيد خدمات بيمه اي ارزان و مناسب را پيدا کنيد. (من به تازگي به پيشنهاد يکي‌ از دوستانم از طرح بيمه اي موسوم به بيمه ايرانيان تحت پوشش بيمه خدمات درماني استفاده مي‌کنم. با مبلغي کمي‌ بيشتر از ساليانه ????? تومان و حضور در يکي‌ از دفاتر مربوط در کمتر از ?? دقيقه بيمه‌ شده و دفترچه بيمه خود را تحويل بگيريد)

 

بحران شماره سه – کارکردن فقط براي پول و فراموش کردن دانش و توانايي هاي فعلي

 

 پنج بحران براي آزادکاران  - webtarget.ir

 

به طور مشخص وقتي‌ شما در يک مجموعه و يا شرکت مشغول به کار هستيد مجبوريد تا پروژهاي که توسط مديريت به شما اختصاص يافته را انجام دهيد.اما براي يک آزاد کار ديگر اجباري وجود نداشته و اين اجبار به يک انتخاب تبديل ميشود. در حقيقت يک آزاد کار هميشه خود تصميم مي‌گيرد که چه پروژه اي را قبول کرده و کدام يک را قبول نکند.

 

همين قدرت انتخاب ميتواند در يک بازه زماني‌ نه چندان بلند بصورت پنهاني براي شما يک بحران ايجاد کند.به گوش باشيد، اگر خود را در گير پروژهاي مختلف و متفاوت نکنيد بزودي آنچه را که مي‌دانيد فراموش مي‌کنيد.

 

تصور کنيد هنگامي که در باشگاه بدن سازي مشغول ورزش هستيد در روزهاي مختلف تمرين با دستگاه‌هاي مختلف ورزشي کارهاي متفاوت مي‌کنيد تا همه اندام هاي شما در کنار هم ورزيده و قدرتمند گردند. دانش شما به مانند بدن يک ورزشکار و پروژه هاي متفاوت در حقيقت همان دستگاه‌هاي مختلف بدنسازي ميباشند. هنگامي که شما هميشه دنبال انجام پروژهاي آسان که در زمان کوتاهي شمارا به پول مي‌رساند هستيد و يا به طور مکرر پروژهاي يکسان و يک شکل را انجام مي‌دهيد مانند اين مي ماند که در همه روزهاي تمرينتان در باشگاه فقط و فقط جلو بازو بزنيد. سعي‌ نماييد تا به جاي تمرکز بر قسمتي‌ از توانايي خود از تمامي آن هميشه بهره بگيريد. براي ما آزاد کاران کاري ساده تر از راه اندازي يک وب سايت اطلاع رساني با قالب‌هاي آماده بر روي يک سيستم مديريت محتواي کدباز نيست در حالي‌ که بي شک پس از مدتي‌ انجام اين کار دانش مربوط به کد نويسي و حتي تگ‌هاي ساده HTML را بدليل عدم استفاده فراموش خواهيد کرد.

 

توصيه : در کنار توجه به منافع مالي يک پروژه به کيفيت آن نيز توجه کنيد. به قول معروف به دنبال پول در آوردن بي‌ دردسر نباشيد. هميشه بين کارهاي آسان و سريع و پروژه هاي که نياز به تحقيق و مطالعه دارند تعادل ايجاد کنيد . انتخاب پروژه هاي متفاوت به شما کمک مي‌کند تا هميشه از دانش خود استفاده کرده و آن را از ياد نبريد.

 

بحران شماره چهار – درگيري با مسائل شخصي‌ و خانواد‌گي

 

 پنج بحران براي آزادکاران  - webtarget.ir

 

يکي‌ از بزرگترين مشکلات براي آزاد کاران همواره در گير شدن ناخواسته با مسائل شخصي‌ و خانواد‌گي است .هنگامي که شما در خانه کار مي‌کنيد وقت بيشتر و آزاد تري را براي خود و خانواده داريد و ميتوانيد به سادگي‌ درگير مسائل پيچيده خانوادگي که حتي به شما ارتباطي‌ ندارند گشته و در گير بحراني جديد شويد.در خانه به دليل عدم وجود رئيس و از آن مهم تر طراحی وب سایت   ساعت کاري مشخص همه از شما در وقت نياز انتظار کمک و همراهي دارند . متاسفانه هنگامي که يکي‌ از دوستانتان با شما تماس گرفته و مشغول درد دل‌ از مسائل شخصي‌ و خانواد‌گي است ديگر نمي توانيد با بهانه هايي مانند سر کار هستم و يا پيش رئيسم هستم مکالمه را کوتاه کرده و بکار خود برسيد.

 

توصيه : بهترين راه حل براي جلوگيري از اين بحران تمرين گفتن کلمه نه مي‌باشد. بايد ياد بگيريد به اطرافيانتان به راحتي‌ نه بگوئيد. به نزديکان و اعضائ خانواده توضيح دهيد اگر چه شما در خانه و با لباس راحتي‌ نشسته ايد ولي‌ مشغول کار بوده و نياز به تمرکز و آرامش داريد .

 

بحران شماره پنج – اتخاذ تصميم‌هاي مالي و تجاري اشتباه

 

وقتي‌ براي کسي‌ کار مي‌کنيد به طور معمول درگير مسائل پيچيده مالي و اتخاذ تصميم‌هاي تجاري نيستيد . اما هنگامي که شما يک آزادکاريد مجبوريد تا به تنهايي و يک تنه يک شرکت باشيد. شما علاوه بر اين که منشي‌ و رئيس خود هستيد وظيفه سنگين تري مانند تعيين استراتژي و اخذ تصميم‌هاي مالي و تجاري را نيز بر گردن داريد.

 

تصميم‌هاي که اگر درست نباشند به سادگي‌ شمارا از مسير کسب کارتان منحرف ميکنند.بطور مثال براي يک آزاد کار هيچ چيز بدتر از درگيري براي تسويه حساب کامل يک پروژه نيست.اگر از ابتدا برنامه ريزي مناسب براي تقسيم بندي پولي‌ که از مشتري مي‌گيريد داشته باشيد هيچ وقت درگير اين مشکل به ظاهر کوچک ولي‌ بسيار بزرگ نمي گرديد. ( پيشنهاد من اين است که دريافت پول از مشتري را تقسيم کرده تا جلوي ضرر و زيان احتمالي‌ را بگيريد من معمولا ??% از قرار داد را به عنوان پيش پرداخت ، ??% پس از بار گذاري سايت ، ??% پس از انجام تغييرات و ?? % در مرحله اتمام و آموزش دريافت مي‌کنم )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 5
  • بازدید کلی : 464